onsdag 3 oktober 2012

Smått irriterad!

Ja detta måste jag bara skriva mig av om eftersom detta har smått gått och irriterat mig under ett tag men speciellt mycket inte vet jag om de är för att man är mer lätt irriterad då det snart är dags nu mens dags vilken dag som helst tyvärr men en sak som sagt irriterat mig nu är just det att det här med pappor och att man är två om allt inom familjen/hemmet och allt och själv tycker jag man ska hjälpas åt så gott det går även om det är en själv som är hemma och som har oftast en hel del tid över och visst gör man ju det mesta men mest just för att man är den som delvis gillar att ha rent o fint o koll på läget och så vilket kan vara på gott och ont och vill göra allt bort och så fort som möjligt om ja vet att de finns saker  och ting att göras.

Men åter till det jag skulle komma med så har jag börjat störa mig på saker o ting då man är mamma ledig som man är nu och gör mycket här i hemmet och städar, tvättar, har hand om minstingen här hemma, ser till att barnen får i sig frukost o gör sig klara till skola och dagis o lämning o hämtning och lagar mat och ja you name it så klart man blir allt trött här hemma där med efter alla dessa rutiner som är varje dag o man kan tröttna ibland även om man såklart trivs o vara mammaledig inte för den delen men när det gäller just att man gjort allt om dagarna och sen kommer gubben hem från jobbet och man förstår de har haft en hel jobb dag och tidigt upp men då man själv har som sagt gjort allt de man gör om dagarna och alla sysslor man gör och är trött och kanske önskar lite hjälp och så och utan att man ska egentligen behöva fråga eller säga men kan du göra de eller kan du ta hand om lilleman nu eller ja sånna saker men då man väl frågar och de säger men vadårå jag ska göra ditt o datt och göra annat som inte ens tycker jag är nå viktigt så blir man lite smått irriterad över sånna saker som att man ibland kanske bara ska göra nått för en stund eller som att duscha i lugn och ro eller nå eget så kan man inte få göra det i lugn och ro utan att känna stress eller att de tycker att det inte är populärt att man ska göra nå själv och de måste ta hand eller passa eller mata lillen eller ja vad som helst sånt kan störa mig så enormt mycket och speciellt när man även får höra hur trött det är då de kommit hem och de alltid kommer med men jag har ju jobbat och är trött och så vidare men JAG då kan inte jag vara trött och har inte vi som är hemma också ett jobb och gjort nå? kan inte vi få behöva en liten egen stund eller vila bara från alla sysslor och så och lite hjälp av rutiner och annat här hemma?.
Och sen tycker jag att det är jobbigt då det kommit hem efter jobbet och efter nån enstaka timma säger men att det är livat och man blir trött av skallen av allt ljud och tjat o grin och att de är stökigt ibland med hög ljudnivå och då man säger men herregud du får höra detta nån timma efter du kommit hem och får max höra detta 3 timmar om dagen från att de slutat innan de är i sängen tänk en som får höra detta ofta och så och man ska orka ja det är ju konstigt och märligt att vi kvinnor ska orka med sånt och ändå alla måsten och inte hinna med egen tid o lite vila där emellan det är för mycket begärt känns de som... haha!!

Låter säkert som en riktig gnäll spik och säger ju inte att det är så för alla och alla pappor o så finns säkert många hjälpsamma också pappor o karlar men kände bara att man var tvungen att skriva om detta störande saker som stör en ibland... haha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar