måndag 8 oktober 2012

Dagen!!

Ja idag har det allt varit en rätt så bra dag trots att Liam har varit hemma från dagis och vi inte gjort så mycket eller mycket och mycket beror på hur man ser det, men vi har iaf hunnit efter den goda frukosten som bestod ut av havregrynsgröt och hemma gjort äppelmos o kanel o mjölk är en riktig favorit bland barnen och mig så har allt mer blivit vår mer nya goda morgon vana om man säger så och man håller sig mätt och belåten ett bra tag på det också och vilket jag tycker är viktigt för barnen också då det har både skola och dagis och är i farten och ska orka med lek o lärande för både grabbarna :).

Sen efter det så blev de att göra mig och barnen klara för dagen och sen då jag Emilio somnade sin fm lur innan lunch där vid före 10 så gjorde Liam det också på soffan då han och Emilio blivit väldigt förkylda snoriga och hostiga bägge två så de båda behövde vila på fm och var väldigt ovanligt när det gäller Liam då han är hemma från dagis och så och man många gånger önskar han borde vila då han är så upp speedad då hela dagarna då han väl är hemma och tycker han borde sova en stund om dagarna men brukar aldrig vilja eller ha tid för det då man tidigare försökt men nu verkade de som när vi såg film i morse en sväng så då ja la han lägga sig på kudden och vila framför filmen han såg o la en filt på han och sa men vila du nu när du är förkyld så du blir frisk o piggare nu och inte blir mer sjuk nu när vi ska till farfars stuga i heglen och så i samma ögonblick som ja sa de så slockna han direkt på 3 gröna så måste ha kännigar av denna förkylning han fått så var skönt o behövligt då de båda fick sig vila så då passade jag på att dammsuga, skura, städa och rengöra toalett och tvättställ samt sätta på en tvättmaskin som vi sedan hängde upp då den var klar efter lunch då barnen vaknat och ätit och vi beslutade oss för att ändå få lite frisk luft och röra på oss och även testa och se för Emilio om hans åk påse passar honom i vagnen nu när han sitter och de gjorde den så perfekt för honom och han var första gången på länge riktigt nöjd i vagnen då han satt i den och kollade och sa inte ett ljud på hela rätt så långa promenad sträckan och satt så bra så så det var ju toppen det och blir bra att ha i vinter då den är så varm och ombonad så :).

Liam var så duktig och cyklade hela vägen på en promenad sträcka på hela 30min och dessa barn har alltid varit duktig på både gå och cykla så och brukar få höra de även från skolan hur fröknarna brukar säga om Elias att det är så överasskade hur duktig han är på gå och att de aldrig klagar fast de går och så mycket på utflykter och andra saker de har i skola och på fritids ibland, men dessa barn har alltid tyckt om att gå mycket och hellre gått än åka vagn då de blivit lite större o går bra så brukar säga att det är nog därför och därmed att man har de att tacka för nu i efterhand!! :).

sen efter promenden blev de mellis för både barnen och mig och ladda lite och få lite mer ork och energi.
Sen efter det så blev de lite lek och bus och sen börja med middagen och matlagningen och så så maten är färdig till att äta då karln slutar jobbet och kommer hem :).
Gott som bara den var det med risbädden och kassler och sås blandningen med ost i ungen en kort stund så de var gott o få smaka på den sista vanliga måltiden på några veckor nu innan jag sen får göra ändå om kosten och så efter denna diet och så :).

Sen så har de efter middagen blivit att inhandla mat till övriga i familjen så de finns i veckan och så och lite annat man behövde fylla på här hemma på lagret.... haha.
Jag köpte mig då även denna Nutrilett Quck diet med smaken Forest Fruit jag tänkt använda mig som sagt ut av i 2-3 veckor nu när ja tränar och såklart kommer fortsätta tränar och ändra kosten efter denna diet , ska bli spännande och hoppas på lite viktnedgång och känningar och resultat på detta och vet ju att magen och de aldrig helt kan komma i form men ju mer man ner i vikt ju mindre blir det ju iaf med magen min så är jag nöjd med de så jag ser på de hela innan jag kommer ta tag sen i att operera bort den hud som jag har som är uttöjd och inte kommer gå tillbaka själv!.

Sen efter handlingen så blev de att gå ut och promenera i detta mörka höst mörker som är lite ruggigt med dessa mörker som är nu innan snön kommer så men som tur är finns de massa belysningar ute och hade musik i lurarna i örorna så de gick allt undan en riktigt rask promenad på 45 min iaf och skönt efteråt!! :).

Sen har de sista av kvällen bestått såklart av läggning av barnen och sen en varm skön behövlig dusch och sen kollat här lite vid datorn och lite på tv och njutit av lite Loka här ikväll då jag varit rätt törstig efter promenaden ikväll!! :).

Nåväl snart dags för kudden och nanna för natten och hoppas att man får sova någorlunda av de förkylda barnen! :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar