måndag 1 oktober 2012

Ser ljust på framtiden!

Ja man kan säga efter denna sista vecka o en del tänkande så måste jag säga att jag är allt glad över denna fina familj jag har och älskar dom överallt annat här i världen och är allt nöjd över mig själv o det mesta här i kring i livet och har faktiskt mer och mer trivts bra med mig själv o mått gott senaste tiden och känns underbart och tack vare min fina familj är det ju mycket för och fina vänner och allt man har runt i kring en som gör att man mår så bra som man gör och detta har med fört sig att man verkligen allt mer tänker mer positivt och ser framåt och ljust på framtiden allt inom detta med jobb och nytt boende och allt ska bli härligt och bra detta tror jag hur och än allt blir så ser jag ändå framåt allt även om jag just nu myser för fullt med allt här hemma med att vara mamma ledig just nu!! :).

Boende och sånt har vi börjat fundera kring och håller utkik efter och vilket det än blir så blir det nog bra och ska som sagt iaf bli skönt med eget och större iaf!! :).

Har igår då jag var förbi Syrran med barnen och hälsade på och de fick Leka med deras kusin Axel medans vi vuxna hjälptes åt o gjorde tillsammans hemma gjort äppelmos som vart för övrigt riktigt gott och lyckat och vi fick med oss hem då vi hjälpt till i en burk o de var populärt bland både barnen och mig till gröten i morse så de lär man helt klart testa o göra fler ggr då man vet hur man gör de o enkelt var det och lite små kul o testa på sånna där saker o göra själv faktiskt!! :).

Har även lite smått planer och roliga ideér och sånt pysslande jag skulle vilja börja göra då jag och Caroline var i stan och kollade runt på lite olika butiker och saker o ting så fick jag sånt sug på börja göra och pyssla med lite här hemma då man har tiden över, men får se om de blir lagomt till sedan då vi och barnen får nytt och eget ställe så kan de ju vara kul o dona och pyssla på med sånt o göra fint och hemtrevligt med där man bor då !! :).

Nått nytt även som är att gubben idag berättade då han var hem på lunch och bjöd oss mig och Liam här hemma är att han nu skaffat eller fått nu gratis gymkort som de får från jobbet på Artic så nu ska han börja och träna vilket både han känner att han verkligen behöver och jag med tycker då det är lätt att man glömmer bort allt sånt o bara tar för givet vardagen och allt och man förefaller själv och så vilket jag aldrig själv tänkt göra eller så utan rätt noga med sånna saker o ting försöker iaf även visst man kan ju tro att ja inte gör de då jag har de lite som jag har de med min mage men är ju till viss del inget själv förvållat som ja kunnat göra åt saken då jag fått som ja fått de efter alla graviditeter men men träning och allt o håller igång tills man kommer göra den operation förmodligen senare kommer göra för att bli kvitt de så är de ju som sagt bra att träna och och ännu roligare då fredde ska börja träna så har jag bestämt att jag ska lösa årskort på badhuset och börja simma och träna utöver detta mini gym vi har här hemma hos mamma och de promenader man ibland tar så är det hur skönt och bra som helst på nu hösten/vintern och ta och ta sig och simma och träna och ta och basta och bubbla efter ett simpass/längder man simmat och är ju både skönt o hälsosamt bägge delarna för kroppen o hel träning för kroppen o delvis muskler för armar o allt så detta ser ja och fredde allt fram emot då vi kan göra detta gemensamt o ta o träna tillsammans ibland och även att vi turas om då han gymmar är ja med barnen o badar och han sen badar och jag kan simma så då barnen även tycker mycket om att bada så är detta ett perfekt val av träning och så man kan ha de roligt o mysigt som familj tillsammans :).

Och till helgen blir det ev lite festligheter och ev utgång med några vänner i stan kommer vi troligtvis vara så det blir trevligt och bra det!! :).

Längtar massor även då vi ska åka upp till stugan o få koppla av som hel familj då fredde delvis ska jaga och vi och ungarna hänger på då barnen ville de o följa med och hitta på lite roliga saker där då vi är där och mysa och basta och sånt och sen får vi se om Maria och barnen följer med då Johannes med ska jaga!.

Ja som ni förstår så är det allt härligt det mesta runt i kring livet just nu och så som man ska ha de och förtjänar tycker jag!! :)

Lite bilder från senaste veckan bjuder jag på!!



                                     
 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar