måndag 26 november 2012

Mår bättre idag!

Ja igår kväll så började jag må fruktansvärt illa och obehag igår eller började snarare att ja kände så jobbigt o smärta ifrån ryggen och som tyngande konstig känsla där ifrån då jag skulle duscha och hade som hela kvällen ont i ryggen och blev som illamående och kände mig som små varm och ont i magen och så, så bad fredde köpa en cola så jag fick dricka lite avslagen cola för magen och så under kvällen och de gjorde jag och slog in alla barnens julklappar iaf så det är skönt och ha de gjort! :).

Sen innan vi skulle lägga oss så kände jag så illamående och svårt att somna och obehag i magen och så och fick sån frossa så jag var tvungen sova med mjukbyxor , sockar och morgonrocken då ja hade sån frossa och hackade tänder och tänkte herregud nu har ja blivit sjuk eller började fundera om de var nå hemska pågående saker från mina magproblem som verkligen kan göra nått sådant och ja sa åt fredde att hämta så ja hade intill nedanför sängkanten en hink i fall ja skulle plötsligt känna eller behöva vakna och kräkas under natten eller nå då jag har tendens till aldrig hinna nånstans när jag har magsjuka utan måste direkt spy och gör de i timmar då ja väl får de och kan spy i nästan en hel dag då ja får de helt sjukt så sjuk ja blir när ja väl får de så ville inte riskera nått ifall jag skulle få de, men somna tack o lov till slut och sovit hela natten endast vakna en gång då Emilio vakna på natten och skulle ha mat vid 04 tiden.

Har idag varit och känt mig bra och så inget mer sånt tack och lov men obehagligt att känna så där som jag gjorde igår verkligen..... :(.
Idag annars har ja på morgonen 8.30 och haft samtal med Liams fröken ut i dagis och så som man alltid har och allt var bara bra och allt gick så himla fort tyckte ja ovanligt nog nåväl de var väl inte så mycket att säga eller så som var nå att oroa sig utan allt flyter på på dagis och Liam älskar ju verkligen dagis, kompisarna och all mat där :).

Idag blir de i övrigt en lugn dag sett lite tv och druckit kaffe och sen kolla lite på nätet och så då jag håller på skriva ihop nu under tiden Emilio vilar sen ett tag tillbaka sin fm lur innan lunch så skriver jag ihop en handlar lista inför mat och sådant vi behöver handla hem och sen även lite bak ingridienser och sådant inför veckans julbakande vi tänkt göra inför första advent och sen baka lite tårta och lite chokladrulltårta m. smörkräm och banan i och sådant med grädde till då fredde fyller år imorgon onsdag och ska baka ikväll en marängtårta han ska ta med sig till jobbet och bjuda på med hallon och blåbär i, men vi har valt att fira älsklingen på fredag kväll/lördag på dagen för familjen och så då de är så jobbigt o stressigt mitt i veckan och börja fira och ha kalas tycker vi och har ändå inte nå mycket inplanerat heller denna helg heller mer än julpynta inför första advent som är på söndag och man fikar lite jul nybakt hemma och så och dessutom är de näst kommande helg de är julfesten på piteå havsbad vi ska på med freddes jobb med mat, underhållning och övernattning vilket innebär att det är första gången Emilio sover borta med mormor o morfar och Elias och Liam med är såklart där också så ska bli spännande och så men de går säkert bra de har ju vanan och så sen sina egna barn och alla barnbarn de tidigare haft alla barnbarnen så :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar