torsdag 22 november 2012

Tanken har varit god!

haha ja nu är man här igen äntligen, kan man säga tanken har allt varit god allt många gånger flera kvällar och så att ta sig tid för att skriva men har inte varit dels så motiverad sista tiden och sen så skriver man ju för det mesta allt på facebook där man har alla vänner och nära o kära som läser allt som man gjort och hänt ja ni vet o.s.v så därför har det inte blivit så mycket skrivande här då man känt så och dessutom varit som vanligt trött på kvällarna efter full rulle hela dagarna lång och varit en period för Emilio då han sovit lite sämre o vaknat och gormat så därför har de inte varit speciellt lockande att starta datorn och så för att göra nått inlägg då man hellre lägger sig på soffan när de väl är kväll och ser lite tv och oftast somnar till nått program... haha!

Nåväl nog om det , denna vecka har i alla fall bestått ut av på måndagen så var jag och Liam och Emilio en sväng på stan medans Elias var på skolan och skulle vara på fritids längre så passade jag och grabbarna på och kollade lite julkappar till lill grabben som jag sett ut och som blev inhandlade och är riktigt nöjd med dom och de var skönt och få det gjort ( har 2 paket kvar dock åt grabben som ska inhandlas innan de är klart för hans del).
Sen blev det efter staden att Emilio vart less och hungrig då de började bli lunch tid för gossen så som tur och praktiskt är så då vi parkerat på freddes jobb vilket är så toppen då man kan parkera där och slippa trängas på nå parkeringsplatser och betala dyra avgifter bara för att stå så när vi ändå parkerat där så gick vi och gav Emilio lite lunch då fredde med hade lunch den tiden.

Sen blev det att fara vidare till Emma med barnen Gunnar och Hilma och hälsa på då det var ett bra tag sen man sågs och barnen har så kul och leker bra speciellt såklart de större barnen de mindre är ju lite för små för samma lekande än... haha! :).
Nåväl vi surrade blev bjudna på gott fika emma bakat och kaffe fick jag och barnen busade och vi såg nått avsnitt av gamla julkalendrar som "Sunes Jul" åh herregud vilken Nostalgi verkligen när man själv var liten och såg den är ju bara för kul och full av skratt i mängder och kul o låta sina egna barn kolla på den!! :).

Så efter ca 3 timmars lek var båda barnen super trötta och somnade i bilen på den korta vägen från örnäset/bredviken till freddes jobb så de var helt slut o trötta med andra ord och nöjda såklart så for vi iaf och hämta upp pappan från jobbet då vi hade haft bilen då.
Sen läxa läsning och annat för Elias och mig på kvällen riktigt duktig han börjat bli och med klockan och annat!

Sen tisdag var de vad jag minns en rätt lugn dag bestod av städande och tvättande och diverse saker.

Igår onsdag blev de och var full rulle på morgonen skicka Elias till skolan lämna Liam på dagis och sen vidare med bussen till babysången som Emilio verkligen gillar och sjunger med och busar och har sig och ser att de verkligen hittat tjusningen och de med de hela och så roligt med alla dessa andra barn som med är där och de får träffa och leka sedan efter sången och fikat de har en trapp ner.
Sen så blev det en promenad med Maria och Lovisa tillbaka till gränderna där de bor och min mormor bor då vi skulle dit då mamma skulle vara barnvakt åt Emilio och hämta Liam från dagis då jag hade läkartid kl 14 och orkade inte börja åka hem.
Och mitt vad de var när jag och Maria kom dit då hon och mormor bor mitt emot varandra så stod de en polisbil utanför mormors port och genast tänkte man vad har nu hänt och ja när vi skiljdes åt så gick jag och Emilio in till mormor och där var brorsan Johan som varit dit en stund för tydligen hade de varit en ambulans han sett just innan polise kommit och tänkte de var mormor som ramlat då mormor gjort de förut och kände att han var tvungen att kolla att de inte hänt henne nå eller var hon som ramlat eller nå då han också bor mitt emot mormor och ser in till henne så, men tack och lov var det inte nått som hänt henne men då fick jag höra att ambulansen varit där bara en kort sväng och då kom polisen istället och varit där nån timme redan och de var där länge kvar tills vi var där och gick ut och in o ja man såg ju allt då de var i samma port och ja då sen mitt i allt då mamma kom för att hämta grabbarna och ha hand om kom de en lik/fonus bil så då var det ju nån som tydligen dött eller nått som hänt då de hade varit nån rättsundersökning där också då man såg att polisen hade sånna där hanskar på sig för att kolla upp saker och ting om ev kanske brott eller nått annat kanske som orsakat antaligen döden för karln där de bar ut på bår.

Usch otäckt med sånt där ju....

Nåväl sen så blev de så att mamma ville ta ut mormor på promenad då vi tillsammans sen hämtat Liam och hämtat upp bilbarnstolen till Emilio så gjorde vi alla fall sällskap till stadsö centrum då jag skulle till läkaren och mamma tog med grabbarna och mormor på promenad och de gick och fikade tillsammans under tiden på cafét på gammelstads konditori och Emilio fick banan som är hans favorit frukt verkligen och bara älskar sötnöten våran!! :).

Liam och grabbarna hade varit snäll och varit nöjda så och fått gått och fika med mormor o gammelmormor och läkarbesöket mitt gick bara bra fick beskriva och alla besvären jag har med magen och allt gallbesvären fortfarande ja har och delade magmuskulaturerna jag har som inte har nå muskler eller nå som kan hålla tillbaka tarmarna mina på plats då de delat på sig sen första graviditeten och gått upp otroligt mycket och magen som endast töjts ut under mina graviditeter som därmed fått tagit stryk av både gallbesvären ja opererats för och sen navelbråcket ja med fått opererats för och ja dessa delade magmuskulaturer som gör också lika ont som mina gallbesvär jag har med mat och sånt fortfarande så en kombination av dessa två gör inte alls saken bättre och efter en hel del pratande och förklarande från både mig och den jätte bra och mjuka fina förstående kvinnliga läkaren jag hade som ja för övrigt haft till Emilio en gång och ska ha snart igen såg ja för nån koll i vilket fall och hon kände och lyssnade på tarmarna och mina delade magmuskulaturer och kollade på min uttöjda hud hon också såg att jag hade en hel del ändå så beslutade hon pga av allt att skicka en remiss till kirurgen till sunderbyn som får göra mer bedömning av alla dessa besvären av delade magmuskulaturerna att ev operation för de att sy ihop tillbaka på plats och sen även kolla upp dessa gallbesvär och sen ev göra nått åt och få bort denna överhud jag har att göra operation på det.
Så nu bara vänta och se när man får tid till kirurgen lär ju iaf inte få innan jul och de har ja inte väntat mig heller men så skönt och ta tag i dessa hemska problem jag haft i så många år!.

Idag har de varit lämning av Liam på dagis och Emilio lekt och sen sovit o hör nu har vaknat nu då han dessutom blivit jätte förkyld alldeles snorig och rosslande i halsen och slemmig hosta som gjort att han vaknat massor i natt och inte kunnat sova och blev därmed pigg av all irritation och hostande att inatt har man inte fått ihop många timmar på sömnkontot så han har tagit igen sig nu på fm!.

Nåväl nu lunch åt gossen och jag själv har sett lite tv och vikt ren tvätt och ska plocka ur ren diskmaskin och sen rengöra kylen då den är i stort behov så mycket spill o kladd och sen kände ja av en vitlöksklyfta som varit där som börjat lukta så de luktar vitlök då man öppnar kylen usch fy och blä så då måste de verkligen göras men skönt o få de gjort!

Idag annars ikväll blir de träning för min del då karln kommit hem från jobb och gym träning själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar