torsdag 15 november 2012

Fredag!

Ja nu är det äntligen snart helg för hela familjen och alltid lika skönt och mysigt och vara samlade ju och idag är de då bara lugna puckar här på fredags fm då fredde jobbar och sen ska på gymmet efter jobbet och sen Elias är på skolan till 13.15 då de slutar och Liam ser film nu och Emilio sover så dricker jag kaffe och kollar lite runt på datorn! :).

Jag är så himla träningssugen allt mer nu mer nuförtiden ha suget och saknaden av gymmet börja komma tillbaka då de lättat iaf ett tag nu på magbesvären och allt och känner mig mer peppad och motivation och även om ja kommer be läkarna kolla upp mina magproblem och de och få saker och fixade åtgärdat så ser jag iaf fram emot all träning o träningsvärk man inte haft på länge och saknar min gamla kropp så bara se till o göra saker o ting så man kan komma i form igen, ja vet lättare sagt än gjort men man får ingenting gratis och bara kämpa o köra på och tänka på resultaten istället och mål så underlättar de mitt i allt jobbiga!.
Så tänkte jag med då jag dessutom satt och såg igår på de nya programmet igår på tv 3 "aldrig mera fet" där de var extremt jäkla överviktiga och fick coachning och så såklart med kost o träning men ja satt där då ja såg de herregud nå gör det det bra och visst dessa rasar extremt mycket i vikt då de börjar röra o träna o.sv. men när ja satt o såg på programmet att nå gör de det helsikes bra allt o klarar av att gå ner från att ha vägt över 200kg så tänk jag som inte är överviktig utan har dock massa dessa magproblem och uttöjda huden o delade magmuskulaturerna ja ska prata om att få hjälp o veck med problemet men trots de så tänker jag att herregud kan dom så kan jag och ja menar visst de är lite kämpigare när man inte har så mkt som dom att gå ner men allt går och är ju ungefär 6 kilo ja vill bli av med så allt går bara man vill!.

Och jag har sagt och en sak är säker att när vi flyttat till stan och bor vid massa gym så kommer jag skaffa allt gymkort då vi ändå bor och så enkelt att ta sig då man bor o har de intill sig och har inga ursäkter heller därmed då att inte träna även om man kan promenera en massa olika slingor med såklart men kommer helt klart ta tag i de då jag saknar träningen så och träningsvärken och allt o känna sig piggare o må bättre som man gjorde då man tränade och var igång och såklart får se resultat är ju underbart! :).

Tror att de kommer att bli att teckna på inpuls då ja hört många som har där och att de är bra och har barn anpassning och nära och bra för en så det ser jag helt klart fram emot detta då fredde också tränar efter jobbet på veckorna så får man lösa av och turas om helt enkelt emellanåt med om de inte är då barnen är på skola/dagis eller annat även om dom visst har barnanpassning med som är bra att man nångång kan ta med nån ut av dom om dom råkas ska vara hemma eller så.

Jag vart så grymt sugen av allt prat och saknad av träning då jag bestämt mig då vi inte planerat nå speciellt denna helg så ska jag efter fredde kommit hem från jobb och gym så ska jag ta nöjet denna del av fredags em/kväll att träna nere i gymmet som brorsan fixat i mammas källare så bra och med bra musik anläggnnig och köra lite kondition, boxning och lite andra övningar till bra och taggade musiklåtar via spotify som han fixat så man kan köra där nere , och tänkte satsa på skön träning då istället denna fredag och sen mysa framför tv:n med goda nyttigare salta pinnar istället för annat och Loka!! :).

I helgen i övrigt har Liam kalas på Leos då Max fyller 4 år idag och ska ha kalas där imorgon, sen tänkte ja vi ska kolla lite julklappar smått o gott och sen ev fara och kolla på nån soffa eftersom vi kommer behöva en ny då vi flyttar till stan! :).
Sen ska vi även få en massa älgkött 15kg typ av freddes pappa som har fått så mkt denna höst då de haft turen och haft mycket älg o skjutit då de har större marker och så att jaga dock på också men de blir ju allt bra och fixa och ha i frysen o göra massa gott med och mala även köttfärs och ha är inte dumt mycket godare än vanligare köttfärs o är ju dessutom så dyrt med köttfärs så är inte alls dumt o ha frysen full med köttfärs o filéer!! :).

Trevlig helg på er alla!! :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar