tisdag 25 september 2012

Gårdagen!

Ja tänkte jag skulle lägga upp lite bilder och annat från igår då jag inte orkade gör det igår utan tog de lugnt bara framför tv:n o datorn!! :)
Men då jag var en sväng på stan igår och shoppade lite då jag var så shopping sugen i förrgår så då gjorde jag därmed slag i saken och for med bussen igår och var evigheter sen jag åkte buss men var rätt bekvämt o skönt att åka faktiskt o smidigt då de börjat med att man kan betala med kort för så sällan man har små pengar eller pengar ute överhuvudtaget har eller drar alltid kortet jag farligt värre... haha :P.

Men hade sällskap ett par timmar igår på stan och var ju trevligt då jag hade Caroline och Nova med mig och Emilio och sen så fortsatte jag själv shoppingen efter de att de var tvugen att fara hemåt då de skulle hämta hennes lite större dotter Nika då hon håller på skola in henne så men var och gick rätt bra o skönt att gå o strosa o kika o handla lite i lugn och ro ändå, förut tyckte ja inte alls sånt var kul o  gå själv men nu var de rofyllt o hade så mycket att kolla på och så mycket o fina saker o kläder de fått in nu lagomt till denna tråkiga kalla höst/vinter som nu väntas!!.

Nåväl fyndade både till mig och Emilio igår en massa fint och var så kul att man hitta och unnade till själv också och även till Emilio saker och fanns som sagt så mycket fint o snyggt så hade man bara haft lite fetare plånbok hade man gärna shoppat lite mer... hehe!!

Efter stadstrippen så fick vi besök av brorsan Danne och hans son Linus då Rebecca behövde plugga så då kom de över på lek och kaffe och så kul Linus och våra pojkar leker riktigt bra tillsammans o har kul ändå fast våra är så pass mycket äldre så kul o se , tror Linus ser upp till lite äldre och tycker de är intressant så :).

Sen vart de middag att göra och duscha lilleman och så då han skitit ner sig o del av bodyn hans så var bara att duscha av honom trots ja duscha han just dagen innan... hehe!

Sen var de lugna puckar efter läggningen av barnen och såg tv och satt vid datorn och åt lite hemma gjord guccamole och fresh island dipp och morötter igår så gott så!!.

har även fått veta igår att mamma och dom är allt ivriga på att vilja sälja detta snart och har ju redan haft värdering på dessa hus o tomt o allt och haft utvändig besikting av husen o så och verkar  som sagt ivriga på att få sälja detta snart då de verkar inte vilja med en lång vinter att sälja detta o sa att vi måste börja kolla verkligen på eget o så nu för att de ev ska ha försäljning till vinter så det börjar kännas panik o jobbigt i så fall att hitta nå eget som sagt och jag o fredde vill helst inte bo i lägenhet som sagt då man verkligen vill ha nå eget hus då man har alla barnen o vill bo i det så känns de inte roligt att behöva flytta tillfälligt till en lägenhet för en kort period och sen flytta ev igen då......

Nåväl idag annars blir de lugna puckar fredde kommer hem idag redan då Johannes hade blivit sjuk och han skulle åka hem skulle ändå hem dock fredag men blev tidigare då han blev sjuk o inte många andra som är kvar heller i byn  och jagar så då tyckte han de var så trist o vara där själv så då skulle han komma hem!

Nåväl avslutar detta inlägg med bilder från inköpen o lite andra fina bilder på mina fina blommor som nu slagit ut som ja fick i present av freddes syrra och mamma!! :).

hejsvejs så länge!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar