tisdag 4 september 2012

Fritt!

Ja tänkte nu när det är lugnt o Emilio ligger och vilar lunch sätta mig här vid datorn en sväng och passa på att skriva då det är inte så mycket annars om dagarna man har tid till att sätta sig o skriva då det verkligen är full rulle på denna goa kille om man säger så , så prioriterar jag med just nu hellre att vara med honom och busa med honom än att sitta här hela dagarna då man kan ändå göra de där emellan snabb kolla ibland och sen speciellt på kvällarna har man all tid i världen då alla barnen sover för natten då jag o gubben har vår egna tid ;).

Visste inte riktigt vad jag skulle ha för rubrik på detta inlägg så valde att skriva "fritt" då jag tänkte skriva lite om varje om saker och ting så tänkte göra jag gör ett enda inlägg där med o skriver lite av varje istället där med :P.

I morse har iaf det varit i sin vanliga ordning att göra sig o barnen klara för dagen då de större pojkarna skulle till skola o dagis och jag& Emilio gick och lämna Liam på dagis i vanlig ordning vid strax före 9 då vi gjort oss klara , och ibland ja vet att de är nära o ska inte klaga eller så men ibland som jag idag var väldigt trött då vi haft en pigg o lite vaken gosse som vakna två ggr i natt så kände jag just idag oj vad skönt o enkelt om man skulle haft bilen att bara ta och skjutsa ner Liam på och de går fort, låter lite lat kanske men ibland är det ju så man kan känna inget mer med de men bara gilla läget o traska på morgorna... haha 

Annars idag har jag och Emilio lekt o busat på golvet hemma o roat oss på fm och druckit såklart massor av kaffe koppar så man håller sig vaken o blir pigg :).

 Fredde kom hem idag på lunch och hade med sig mat så vi åt tillsammans så mysigt o trevligt med lite sällskap ibland då man väl är bara hemma och skönt när han har sånt bra och fritt jobb och dessutom egna bilar att kunna komma hem eller så bara ibland :).

Idag annars blir de lugna puckar nu när Emilio sover innan vi ska ta oss promenad och hämta hem storebröderna kl 14, men är inte speciellt sugen på varken gå heller mycket nu för den delen då jag har den hemska jobbiga röda veckan som just börjat....*suck*...

Sen efter middagen idag blir det att fara och handla hem lite mat och sånt då de börjar gapa tomt på saker o ting och behöver påfyllning som vanligt... hehe

Sen måste jag även börja kolla upp vad vi har och inte har för saker dels till lilleman som vi kan ev kunna använda från de grabbarna förhopnningsvis haft då de var små till vintern om de passar just till han strl mässigt och så, och måste även kolla om Elias och Liam kan ha sina overaller/täckbyxa jacka o skor o allt eller om de måste investeras nytt nått, har iaf köpt tidigare nya mössor likadana åt dom så , men har tänkt kolla de nu så man gjort de i tid och sen ska jag följa med Rebecca och Syrran Maria till helgen på lördag till Finland där de fina affärerna de har över gränsen där de har allt möjligt allt i allo från kläder, till hemmet saker o ting , godis, parfymer allt som vanliga affärer har i deras butiker o ja you name it MASSOR med andra ord som är kul o köpa där o billigare än här hemma o kul o köpa annat som de inte har här hemma som massa andra har samma dessutom!! :). 
Ska bli kul dessutom o få åka iväg på en tripp sådär utan karl o barn o allt bara vi 3 o få gå o kika i lugn o ro o göra nå annat o få shoppa!! :).


Sen ikväll blir de lugna puckar som vanligt då barnen skulle ja tro brukar ha förmågan att bli och vara så!! :).

Puss hej så länge!
*Yohanna*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar