måndag 3 september 2012

Redan less igen?

Ja dagarna känns som detsamma just nu måste jag säga som jag vet att jag brukar känna efter ett tag när man varit mamma ledig o ja ni vet man varit hemma på havandeskaps penning innan o hunnit vara sjukskriven just innan de dessutom då jag hade så besvär under senaste graviditeten med Emilio så de börjar faktiskt kännas att man varit hemma ett bra tag och visst är de mysigt o få vara hemma med den lilla o skönt till viss del såklart o man kan göra o ta dagarna i princip som man känner och vill men känner att jag som sagt kommer tillbaka som ja känt tidigare då man varit hemma med de andra barnen att allt börjar kännas enformigt o man blir rastlös ibland och man vet inte vad man ska riktigt göra eller sysselsätta sig om dagarna, och sen är de ju inte så lätt man bor dessutom här ute långt ifrån samhället känns de ibland fast man såklart trivs här ute jätte bra o de är fint o barnvänligt o ja ni vet hur ja menar men ibland saknar man närheten till saker o ting att man borde haft någorlunda promenad avstånd och så speciellt när man bara har en bil om man säger så så de gör ju att man blir låst, och visst de finns folk som är här hemma också men inte kan man ju varje dag umgås med de o tänka att man ska umgås hela tiden folk har ju också annat de ska göra eller hinna med också och så och de förstår man ju, men man blir så himla uttråkad ibland då de känns som alla dagar är detsamma o ser likadana ut vilket gör att man lessnar då att vara hemma tyvärr o den dära sociala biten o att göra nå nytta till exempel o så börjar även göra sig påmind där med, men vette tusan vad man ska sysselsätta sig om dagarna med jag och Emilio, får väl kolla upp om de finns nått att gå på eller sysselsätta sig med på veckorna för man ska ju som sagt vara hemma ett tag till så man måste ju göra nått så man känner att de är roligt igen o gå hemma o njuta som man ska göra !! :).

Kram Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar