fredag 21 september 2012

Jag 26 år idag!!

Ja då har man blivit ett år äldre då och kanske förhoppninsvis lite klokare med ju för varje år... haha :P.
Jag har då haft en toppen och underbar trots att älsklingen har åkt till älgskogen för att jaga i 1 vecka så har jag inte heller om jag ska vara ärlig haft tid och fundera eller tänka eller sakna honom än då de varit full rulle hela dagen sen 06.30 då Emilio vakna och gjorde morgon och de större barnen i princip med då innan fredde skulle säga hejdå för 1 vecka och åka till jobbet innan på morgonen :).

Födelsedagen har bestått ut av efter frukosten att göra oss och barnen i ordning för födelsedagen min och alla förberedelser inför den och skicka iväg Elias på skolan på morgonen och sen sätta igång och göra en kladdkaka och grädde och bjuda på och lite annat fika då freddes syster Maria och Wille och svärmor skulle komma förbi redan vid 10 på morgonen då de skulle iväg med upp efter det att Wilma deras dotter slutat skolan för att då Johannes skulle också Jaga där uppe och de passar på att följa med då de har lång ledig helg de med :).
Fick super fina blommor röda rosor och Liljor av dom då de kom och uppvaktade mig och fikade det passade jätte fint här hemma och alltid lika kul o få blommor faktiskt o smycka fint på bordet och här hemma med i hemmet :).
Sen när det varit här så blev de att göra lunch för mig och Liam och Emilio och sen så var de bara att sätta igång med tårtorna så de skulle vara klara till eftermiddagen så jag hade nå att bjuda resten av familjen då de skulle komma efter middagstiden :).

Testade en egen och ny variant av marängtårta med grädde och Daim i mellan maräng bottnarna och överst med rejält med Daim över grädden och sen överst med all Daim så valde jag att ha lite Hallon och blåbär på och vart suveränt och lyckat och mycket uppskattat och gott tyckte gästerna så de var ju kul att de tyckte så mycket om den då de var en ren chansning och när man testar nå nytt så vet man ju aldrig hur de kommer sakna utan hoppas på de bästa!! :) haha.

Sen efter tårtan så var det bara att börja med nästa ja nämligen fredagsmys middagen som bestod av Tacos och de var riktigt gott och mysigt att äta och mysa på med barnen då vi var utan fredde då vi saknade vid middagsbordet och Elias hade en kompis här då med så han fick äta med oss då vi hade rätt mycket och de blev ändå över så de blir gott till lunch imorgon då!! :).
Sen efter middagen var de bara att stöka undan o diska som man gjort massvis av hela dagen lång även om man har diskmaskin blir de ändå en del handdisk man gör så och sen var de bara att göra i ordning allt fika o duka fram och inväntade folket som kom efter 17.30 allesammans! :).
Hade verkligen super trevligt och mysigt som vanligt med all uppvaktning och super fina presenter jag fick av alla blandat och bra verkligen som kommer till användning så det var riktigt lyckat och kul de där med :).

Har ikväll efter jag laddat diskmaskinen och plockat och städat undan allt fika och sånt så blev de att lägga trötta barn verkligen efter en lång men mysig dag jag med tror de tyckt de varit och de somnade verkligen direkt och jag tog sen en efterlängtad varm och skön dusch innan jag sen landade här i soffan framför lite film som var på tv och här vid datorn och tackat alla på fb för de allt underbara fina gratulationer som värmer så och kollat runt lite i övrigt på nätet!! :).

Elias har idag utöver idag fick jag höra på tal om annat gjort illa sig efter badet idag fick han igen smällt en dörr som åktes igen då de skulle gå ut från badhuset o vänta utanför på skolbussen som skulle ta de tillbaka till skolan för att avsluta dagen, så han fick en rejäl bula på skallen och hade såklart gjort väldigt ont o gråtit massor och haft lite ont i skallen efter den smällen , men bra dom ringde från skolan innan han skulle gå hem själv o berätta det så ja visste om i fall han berättat vad han råkat ut för o fått en dörr i huvudet o så och ont i huvudet. Nåväl under kvällen har de varit bättre o bara lite öm då man tar o känner på själva bulan.

Har även idag fått utöver alla andra fina presenter av alla i familjen och så en super grymt och bra val av present älsklingen valt ut och gav mig innan han for imorse nämligen ett presentkort betalt för min tattuering då han hört sig för på vad de skulle kosta och göra så har han iaf betalt för den så jag har presentkort där i stan och nu kunna boka in en tid för att göra min efterlängtade tatturing ja velat göra länge så de blir att göra barnens Namn och födelsedatum med ett fint motiv runt i kring som jag ev tittat ut ja vill göra ska kolla runt lite mer innan ja bestämmer mig helt o hållet men ska bli så kul och jag längtar såååå!!! :).

Nej nu ska jag allt ta och göra kväll och få lite sömn då det är ny dag imorgon!! :).

Avslutar med lite bilder ja tagit från dagen och lite andra bilder från senaste dagarna! :)

Tack och godnatt! :)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar