tisdag 18 september 2012

Trött dag...

Ja nu sitter man här med en varm rykande kopp varmt té istället för kaffe då jag tror jag drabbats som sagt ut av magkatarr tyvärr vilket är inget roligt alls och ha haft de en gång tidigare..
Har även sovit lite sämre i natt dels på grund ut av att Emilio vaknat o grina o skulle troligtvis ha mat så då gick ja upp o gjord en välling flaska och sen så kort där efter när ja la mig vakna han till och var missnöjd än o troligtvis inte somnat om då efter vällingen och sen klev ja upp o tog han till sängen och ville inte sova där bara grina och hade sig o var missnöjd så la han i sängen sin igen och då vart han rätt fort mer nöjd iaf men hade redan hunnit gjort en till mindre välling flaska så gav honom den o han somna om.

Men då kort där efter så kom Liam över till oss grinandes att han hade så ont i benen troligtvis växt värk av all lek o allt de är i farten som storebror Elias drabbats av så hemskt mycket sen han varit liten också och vilket även fredde tydligen haft mycket problem som barn med o upp till före tonåren så han vet hur jobbigt o ont de gör.... så Liam iaf kom med andra ord till sängen våran och jag strök honom kring benen o linda in han varmt under mitt täcke och de gick över till slut och inget gråtande mer.
Men jag dock av allt man var uppe han man ju bli pigg och ja kunde inte heller somna om där med då jag även fick sån där jobbig illamående känsla igen som ja brukar få till o från under hela dagarna nu förtiden man bara yes jippi vad kul o få de också så hade så svårt o somna om där efter men efter mycket om och men somna jag om till kl var 06.45 då Emilio vakna och övriga grabbarna med så var bara upp i vanlig ordning o göra morgon med frukost o göra alla stora som små och en själv klara för ännu en dag och skicka Elias till skolan och sen ta promenaden till dagis med Liam och vagnen med Emilio och lämna honom där.

Emilio sover fm luren nu då han vakna först som i vanlig ordning rätt fort efter 15 min i vagnen då vi kom hem men testade lägga ner han i sängen direkt då ja tog in han o hörde han vaknat där ute och jovisst han somna om.

Måste även ta och fundera ut vad jag ska göra till syrran och dom som är laktos o hon gluten allergiker o baka o bjuda på när jag fyller år på fredag, tänkte bara till övriga i familjen o bjuda på marängtårta och så får se om de blir nå övrigt fika man bjuder eller bakar beroende på hur man hinner och så.

Nu är det inte heller länge kvar där med till fredag då fredde även åker iväg till övertorneå dit upp för årliga jakten jippi de med som man längtar.... ellerhur ... :P.

Nåväl får se vad de är han köpt i present hade tydligen köpt en igår! :).


Nåväl nu har ja inte tid o sitta här o skriva hur mycket som helst... haha

Puss o hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar