måndag 17 september 2012

Ångest deluxe kommer smygandes....

Ja då har vi börjat en ny vecka och denna måndag redan snart gått huvva hoppas denna vecka inte behöver gå allt för fort då jag om jag säger så inte längtat efter denna höst o denna vecka då det är älgjakten som börjat åter igen och fredde ska vara åter igen på sin älgjakts ledighet 1 hel vecka där uppe i övertorneå i hans pappas hemby o jaga som han brukar och med tanke på att vara ensam med barnen så länge som vanligt är inge roligt dels o behöva vara ensammen- ja jag vet låter väldigt toffligt av mig men är ju så tråkigt i längden med att göra o ta hand om allt själv även om ja brukar göra de mesta här hemma men just sällskapet man har annars om em/kvällarna och sällskapet som hel familj vid matbordet  (tur man har barnen som sällskapet iaf) men är ju så skönt med och få lite avlastning iaf när karln kommer hem från jobbet så man hinner göra o andas själv efter en hel dag så känns de lite jobbigt o motigt som vanligt även om ja borde vara van då de är alltid hösten man vet som de är jakten o mannen är borta men tror som sagt man aldrig blir helt o hållet van de så är de bara...

Och jag fyller även år på fredag då karln kommer dessutom åka o brukar alltid inträffa tyvärr då jag fyller år senaste åren så borde där med bli van men men får hoppas för plåster på såren att älsklingen ger mig nå riktigt fint till present då ja fyller år som lindrar saknaden och allt jobb man kommer ha att göra och alla trots o bråk o liv här hemma då man får ta hand om allt själv :P.

Men har iaf tänkt ha och bjuda på fika o tårta på fredag när jag fyller år ha familjen och så då har man iaf lite sällskap denna dag då man fyller år och lite uppvaktning iaf så man sen får försöka så gott de går planera in o hitta på saker o ting med barnen o sysselsätta oss med då vi är ensamma hemma!.

Vi hade eventuellt följa med nästa sväng dit upp till stugan i oktober då de bara är över en helg att åka för då är de dels inte så länge att vara o kul för grabbarna o åka upp en sväng o vara där o följa med pappa och se där runt i kring där de jagar o sånt och lite annat och då bra då de är bara över en helg eftersom man kan ju inte heller bara åka sådär då Elias har skola på veckorna nu mera så är inte bara att ta ledigt för nått sånt heller..

Idag övrigt har vi haft de riktigt bra o mysigt hemma trots att man haft en liten rastlös som vanligt hemma som Liam att försöka sysselsätta då han är hemma måndag o fredag från förskolan och är så synd att de inte får gå tycker jag då de är äldre o behöver dagis faktiskt att de inte får gå mån-fre 9-14 så de hade varje dag iaf eftersom de behöver mycket stimulans o att de ska hända saker o ting o så då de är större så är det bara!.

Vi har även haft besök av Aina med kids i em och då Liam tyckte då vi skulle få besök så var vi tvungen o ha nå fika så då tyckte han vi skulle baka så vi hade nå att bjuda på så då gjorde vi de och bakade en kladdkaka m. grädde o bjöd på till kaffet till oss vuxna o saft till de små :).

Idag har även Elias haft fotografering på skolan så ska bli intressant o kul att få se hur bilderna ser ut, men vi har sagt att i år kommer vi inte köpa som förut hela allt o alla kort utan bara nå större förstoring eller nå mellan strl o sen gruppfotot o sen får de vara bra från båda pojkarna för man har ju aldrig oftast nån nytta ut av ett helt paket av dessa foton blir att ge bort nån o sen ligger de där de ligger då de är nya  för varje år , men har ju som sagt tänkt göra lite i deras rum med lite foton o så från olika år från skola o dagis på bägge barnen men har som inte kommit mig för de än och inväntar kanske ev med tills de får egna o så rum om man får större eller eget eller så :).

Elias var även så söt idag då vi hade gjort honom:s vanliga läxa de har varje vecka och han har verkligen blivit jätte duktig o går in för de då de ska göras o han tyckte de gick så bra och vi sa att men vad duktig du är Elias och man såg hur Elias växte då han fick höra de då han nyss sagt o tyckte själv att han var så duktig och sa åt mig o fredde - Mamma visst är jag verkligen duktig , jag är så duktig o är till och med duktigare än tjejerna i klassen ju för de brukar ju bara svamla och göra annat och jag lyssnar alltid på fröken o gör som hon säger så söt och hur de är när berättar hur de tänker att man vill bara smälta o skratta smått inombords vid vissa saker och ting de säger :).

Annars ikväll varit lugnt efter middagen och varit o små handlat lite små saker hit hem som tagit slut som alltid jämt o ständigt måste fyllas på eftersom då de tagit slut så är de bara.



Får se jag och Emilio tar o hittar på imorgon då Elias har skola o Liam dagis ev en promenad om de är väder iaf :).

Tack och godnatt för ikväll! :).

.

Puss och hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar