lördag 21 april 2012

Uppdatering från förra bloggen ;)

Ja det kanske ska behöva uppdateras sist sist då jag såg och kollade på förra bloggen min då jag fortfarande var i sista veckan i graviditeten V.40 nämligen då jag skrivit sist på min förra blogg och fortfarande gick i väntans tider... haha :P

Men som dom flesta vet och som kanske jag känner som följer bloggen min så har vi ju fått vår 3:e prins Emilio som vi valde att han ska heta den 4:e februari 2012 kl 15:41 kom han äntligen ut vår efterlängtade lill prins som väntat o längtat så efter och han valde nämligen att komma ut den kallaste dagen märkligt nog då vi blev igångsatt och då de var 34 grader kallt ute... haha :P.
Emilio vägde 4035gram och var 52cm lång en riktigt stor gosse med andra ord som en av sina storebröder var, Elias som jag också gick över med som var min första dessutom som vägde 4285gram och var 52 cm lång. ( Ska sedan tänkte jag skriva en förlossningsberättelse hur allt var o gick till då vår prins kom till världen ).

Så just nu så är man äntligen mamma ledig o  myser på för fulla muggar om man säger så och slipper alla krämpor och får mysa och ha de gött bara tillsammans med familjen o nytillskottet som nu börjar allt bli stor som redan börjar bli 3 månader den 4:e Maj helt sjukt vad tiden går fort ju och det är verkligen full rulle här hemma och i övrigt så kanske just därför det känns som att man inte riktigt hinner med om dagarna helt enkelt!!.
Och snart är det redan dags för våran 3:e lille prins att få döpas i Nederluleå kyrka blir det där vi döpt de 2 tidigare barnen Elias och Liam. Så den 12:e Maj kl 13.00 så smäller det till för den dagen och sen blir det att ha dopfika med smörgåstårta och kaffe och lite fika vi tänkt bjuda på till kaffet efteråt som jag och barnen tänkt baka lite själva här snart innan det är dags för dopet och bjuda våra fina familjer och släkt och vänner på så ska bli mycket trevligt och hoppas de flesta kan komma och närvara vid den stora händelsen/dagen till vår prins och vi har som sagt redan skickat ut inbjudningarna förra veckan redan så alla vet om och kan förhoppningsvis boka in det i tid och kan komma.


Så ja det var som en kort resumé av vad dom hänt och så lite sen han kom och ska försöka uppdatera och hålla denn blogg levande så mycket man bara orkar och kan, och ni får gärna läsa och kommentera ni som läser alltid kul och veta vilka och om de är nån som följer min blogg!! :).

Nå väl nu är det dags för tankning av Emilio hör jag!

tack och hej så länge!
Kraam Johanna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar