lördag 4 augusti 2012

Självkritisk kanske vad vet jag men ett måste nu!!?

Ja som rubriken lyder så nu jäklar är jag så förbaskat less på denna hemska kvarvarande mage som gör att man ser fortfarande gravid ut speciellt när jag precis ätit och så hel hemska kan jag lova och har redan fått höra 2 ggr att men åh väntar ni en till och men när ska du ha barn då , o.s.v. och kan säga även om folk inte vet eller tror det så är det ganska jobbigt o få höra den frågan då o då och speciellt bland folk man inte känner o.s.v och behöva förklara sig varför man ser ut som man gör och så , så nu har jag allt bestämt mig för nu jäklar måste jag ta tag i de hela o kör mer stenhårt just mage och övningar så ja blir kvitt dessa förbaskade delade magmuskulaturer som jag haft i princip hela livet sen efter första graviditeten men blivit mindre med tiden efter man tränat o gått ihop efter lång tid och nu tröttnar ja på de och satsar o bestämmer att lika att köra stenhårt nu istället o få till de i rimligt fort tid så man ser ut för nå och trivas framförallt med sig själv o klä sig i kläder som förr så nu finns de ingen genväg eller någon annan utväg för att jag har minsann INTE tänkt lägga mig under nån kniv utan ska klara detta utan den hjälpen och de ska ja allt bevisa att jag kan med lite hjälp på traven och så och även om jag är livrädd för operationer och sånt men är verkligen egentligen inte den som är den som lägger sig ner första bästa enkla utvägen heller så!! .

Har även nu ett mål att komma i form dessutom så detta gör mig även mer taggad och ett måste därmed att komma i form för med!!! :).

Annars har dagarna varit sig rätt lika allt rullar på nu under semestern inget så där märkvärt som hänt eller så på vad man gjort utan haft rena semestern o har märkts här hemma med tvätt o städande som vi nyss gjort undan o tog tag i då de såg ut som rena bomben här hemma men blir ju lätt så att man låtsas att man inget ser o därmed förblir blind för tillfället då man vill vara ledig o njuta!!! :P

Emilio har även sen sist varit på läkarbesök för 6 månaders kontroll och allt gick och vara bra ligger på topp o lite över på alla kurvorna på längd o vikt o huvudomfång så är ju toppen!! :).
Vägde numera 8545 gram o 71 cm lång gosse!! :).

Emilio har även visat oss nu flera ggr att han lyckats börja vända sig allt oftare nu är han ligger på golvet o gymmar o tar tag i allt att han även kan vända sig utan problem från rygg till mage o ligga där hel nöjd o surra o helt uppe med huvudet o grejjar på så kul med utveckling samtidigt som de gör små ont i mammas hjärta att han redan blivit så stor tyckte han nyss kom till oss, åh du kära barn vars tar tiden vägen!?!?!?

Nåväl nu ska jag fortsätta surfa vidare på nätet en kort stund och se lite OS innan snart läggdags!! :).

Kraam Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar