måndag 4 juni 2012

Dagens Bvc besök!!

Ja dagens Bvc besök idag var allt annat än jag hoppats på och skulle vara, det hela var att jag efter att promenerat dit så började vi som vanligt innan min bm kom så brukar vi alltid väga innan man har tiden bara för att spara lite tid o så och slippa sitta och vänta ibland och så gjorde jag det och vågen visade på 6140g och han vägde sist 5820g 1 månad drygt sen och tyckte de lät väldigt lite att han gått upp men har förstått nästan att vi kanske måste öka på med ersättning o så då han varit lite små grinig och svår på kvällarna att somna så men annars på dagarna vart rätt nöjd o så alltid, men i varje fall då bm kom för att mäta honom och sen frågade vad han vägde idag och jag sa de och hon kollade sista vikten så sa hon men oj herregud de är inte alls mycket han gått upp under en månads tid de är typ 300g typ och vart som irriterad och små sur såg man på henne (hon har verkligen kan ja säga till er som inte vet eller träffat henne så har hon verkligen upp o ner humör som är till o från och inget roligt humör när det är dåligt kan ja säga ingen rolig bm då kan ja säga), och hon sa åt mig att ja jag tyckte han såg lite mager ut att han blivit och påpekade även att hon tyckte en själv också såg ut att ha gått ner en hel del nu senaste tiden och i frågasatte som att de kanske är mjölken som kanske där med blivit sämre om man tränat o gått ner en del snabbt i vikt och att det var minsann allt för lite han gått upp och vi pratade just om hur ja upplevt om hur han varit just lite grinig just på kvällarna och så just men annars på dagarna varit rätt nöjd och inte besvärad av att verka varit hungrig eller så utan att de är som mot kvällarna och att ja även märkt o tyckt då att han ammat mer o oftare där med o vi därför gett ersättning o ökat på kvällarna då han inte verkat bli helt mätt och så och märkt att ja inte har så mkt mjölk på kvällarna som annars men i vilket fall som helst så sa människan att ja när hon som prata o surra mot Emilio att ja de kanske inte är så konstigt att han är grinig o kinkig på kvällarna om han kanske får för lite mat på dagarna och vara hungrig (alltså ja kände bara hur hon menade eller uttryckte sig som att han skulle få svälta på dagarna med andra ord menade hon ), då kände ja bara hur förbannad ja blev inombords, ja vet väl fan själv och ser om min unge inte är nog mätt på dagarna o om han inte skulle vara de så skulle ja självklart ge han mer ersättning om ja märkte de att han verkade så missnöjd och aldrig skulle man väl låta sitt eget barn få svälta heller, hur knäpp får man vara!

Och hon sa direkt att ja nu tror ja vi allt får börja ge mer ersättning efter varje amning om han inte verkar alls nog mätt och sen börja introducera nu med smakportionerna vilket det iofs ändå är nu de ska börjas med men noga med de o att hon föreslog att vi skulle börja även med gröt mål mer på em dagarna och så, så han går upp mer och så , och skulle tillbaka på en extra koll om 14 dagar och kolla så han gått upp bra mer efter att han nu börjat mer med allt detta!

Ja så nu är de väl bara passa på att göda ungen med massa olika av dessa olika matvägar att börja utöka med så hon blir tyst då hon verkar både tycka både ungen o modern verkar ha gått ner i vikt... haha Vilken bm nå förstår ja att såklart måste ju lilleman gå upp mer men göra sån jäkla stor grej o börja ifrågasätta saker o ting o hennes sätt hur hon säger saker o ting gör man jäkligt förbannad o hon är ju omtalad denna bm tyvärr så kommer de fortsätta så här som ja hört hur hon kan vara o mot en själv så kommer ja då garanterat byta bm det är ett som är säkert, en riktig humör människa de där, och vad är de för negativt om en själv går ner i vikt om man själv vill de och är inte så att jag själv tok tränat nå utöver mina lång promenader ja går och sen mina plankor ja gör och sen dragit bara ner på vissa saker o ting och inte äter nå mer typ utan väldigt sällan fika o annat sånt och sen minskat på portioner o sånt bara o motion vad ska ja kunna göra åt de, och är ju bara skönt för min del att de börjar gå åt rätt håll med vikten o de märker man både kroppsligt hur man börjar komma tillbaka sakta men säkert o byxor som är stora som suttit så bra och så känner ja mig mycket nöjdare med många kläder o ting man har på sig och sen lättare o smidigare än tidigare, och de är väl ändå jag som ska känna mig nöjd o trivas med mig själv och så!?!?!?.

Sen börja min bm även börja misstänka att de kan vara mkt stress o så och lämning av barn och så till  o från skolan o dagis o hinna med o viss del är de ju lite stressande o hinna med vissa saker o ting men inte nå extremt då Elias cyklar till o från skolan nu så de underlättar ju mycket, men i övrigt har ja ju senaste tiden varit mycket stressad o varit hård mot mig själv kanske o haft höga krav på mig kring träning o nedviktgång och sen hinna med o ska göra allt här hemma o runt i kring så kan väl ha till viss del en poäng i de hela o som kanske gjort att kroppen kännt de o reagerat o att vissa saker o ting kanske inte blivit som man planerat o stressande o så kring mycket här hemma o ammning o hinna med allt annat och kan även tror ja ha iofs med påverkan av all motion o viktnedgång att ja gått ner kroppsligt med o så pga av stressen som ja haft att man inte ätit som man ska o lika bra o annat de gjort sig påverkad på mig som gjort att man börjat gå ner i vikt samtidigt som motionen med promender o all träning av planka o annat!.

Nå väl annars idag har ja haft en super mysig dag med lilleman o han har varit så lycklig o glad o legat under sitt babygym o surrat o varit aktiv där o farit runt o sen har även jag o hann myst på en hel del och så mysigt så med denna mys tid och när man verkligen tar vara på den, och det har väl även hunnit bli en del mer kräkningar nu som han gjort då vi börjat med både mer ammning o mer ersättning nu så får hoppas de dock slutar o upphör snart annars blir de jobbigt o torka o torka... och sen ska vi köpa hem imorgon då fredde har halv dag imorgon och sen ska vi fara och handla hem lite gröt o börja ge honom o sen köpa hem lite annat som ja tänkte börja med som smakportioner o göra mat hemma o så åt honom o frysa in o testa! =).

Nåväl nu börjar klockan bli mycket o mamma behöver sig lite sömn för att orka med en morgon dag med, och kan även säga och berätta att vi börjat med att träna att Emilio ska få börja sova i sin egen säng nu mer när de gäller natten fram till de att han vaknar o ska äta på morgonen de behöver vi verkligen för att man har märkt mkt på han att han börjar bli lite bortskämd kring all närhet o bärande o allt vi länge gjort med han så kan vara bra o skönt på natten o få framförallt mer plats själv i sängen o slippa vara orolig att man ska rulla på de små eller nå vilket ja inte tror man skulle göra men ändå!! =).

Tack o godnatt för mig!!

Kraam Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar