torsdag 17 januari 2013

Sjuk stuga över!

Ja har inte orkat skriva senaste dagarna då vi tidigare förra veckan hade igen sjukstuga jag och Emilio av den hemska magsjukan som vi fick otur att få två gånger dock inte kräkts men dålig mage och kramper i magen som var inte att leka med trodde jag allvarligt skulle lägga mig dubbelvikt ihop på golvet... huvva så hemskt det var, det konstiga var att de var över natten men sen dagen efter var man lite trött men ändå jäkligt pigg efteråt så de var en skum magsjuka iaf för min del och inte kräkts som jag alltid annars brukar men efter att ha varit isolerade början av detta nyår av både vattkoppor och magsjukor så måste jag säga att det är helt underbart och rena himmelriket att få vara friska hade nästan glömt bort hur de känns då de övriga dagarna under tiden man varit sjuk och hemma så länge varit jätte konstiga och helt bortom världen har de känts som... haha!

Nåväl nu är vi friska sen förra veckan så de var skönt och nu gäller det nya tag med allt och träning då den blivit lidande tyvärr dock har jag tagit mig ut på massa lång promenader i alla fall då under tiden vi varit sjuka och varit där emellan pigg efter allt och jag inte kunnat gå på gymmet därmed så det ska blir skönt och få komma tillbaka dit då jag och Carro ska dit ikväll och göra ny debut igen i båda våra nya träningskläder vi inhandlat så de blir härligt och bra det och super nöjd med mina grejjer ja köpte så sköna och fina så detta blir grejjer detta!!! :).

Mitt i allt har vi även full fart i övrigt på Emilio han är överallt och klättrar och kryper runt och tar saker och ting så det är verkligen koll på honom nuförtiden när han väl inte sover och så... haha!

Nu är det inte länge heller kvar till bara typ 2 veckor idag så det blir spännande och kul och få nu börja packa och sen göra iordning och mysigt i vår fina lägenhet längtar massor och få bo centralt och bra och hoppas Liam och Emilio får sen nån ny dagisplats då vi inte tog platsen vi blev erbjuden på hägern då vi fått höra inte bra saker där och så ifrån folk så nej tack inte mina barn dit så vi väntar och hoppas på bättre lycka och tur till en bra och annan plats de blir erbjudna!! :).

Fredde har även via jobbet fått tag i en sån här fin och bra insats till våran öppna spis som passar till den man kan ha där i och tända och ha mys och få värme ifrån som hans kollega fick tag i från en annan hyresgäst som haft som skulle flytta och haft själv och skulle därmed inte ha kvar då de skulle flytta så kom hans arbetskompis tanke på oss som kommer flytta till deras lgh och har öppen spis också så han frågade om vi ville ha den och vi som tänkt köpa en ändå så de tackade vi så för och tog självklart emot :).  

I helgen blir de lugna puckar kanske lite packande av vissa saker och ting och sen blir de även middag med Emma m. familj här hos oss blir trevligt och kul att ses med barnen och så och över lite god mat Tacos som vi tänkt göra mums!! :).

Nu ska vi strax äta lunch den goda Lasagne jag gjorde igår så blir mumma det och sen blir de att plocka lite här hemma då mamma och dom ska ha visning här hemma och vi har bilen hemma därmed då vi inte kan vara hemma på em så vi ska fara och hälsa på Aina med familj och passa på då de var längesedan och barnen får leka lite ! :).

Avslutar med lite blandade bilder från veckan!

 Skön kylig kvällspromenad
 Goda kaffekoppen!
 Nyfiken Emilio
 Smörgås tjuven!
 Emilio sover gott efter babysång 
 Zzzzz......
 Nya träningskläderna och Outfiten!
Litet Collage ja gjorde brist på annat! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar